1000m2 showroom - Vanwege seizoensdrukte kan het zijn dat uw bestelling een langere omlooptijd heeft dan gebruikelijk - 1500m2 magazijn

Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren en u relevante advertenties te kunnen tonen.

close

BETALING EN LEVERING

Kan ik ook betalen na levering?

Zakelijke klanten dienen de eerste twee leveringen vooraf te betalen, de daarop volgende leveringen kunnen betaald worden na levering door middel van een factuur. Particulieren kunnen niet op rekening kopen.

Wat zijn de levertijden?

Met de huidige extreme omstandigheden in de kachelbranche kunnen levertijden helaas oplopen. Dit vermelden wij ook op verschillende plekken op onze site. Wij houden u op de hoogte van de verwachte levertijd van uw bestelling.

Kachelmaterialenshop.nl probeert uw bestelling in normale omstandigheden binnen 1 werkdag bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest. Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 1-2 werkdagen geleverd. Indien er een artikel niet op voorraad is, zult u een mail ontvangen.

De maat die ik zoek is er niet, kan ik op maat bestellen?

We kunnen heel veel artikelen voor u op maat laten maken. Een verloop van X mm naar X mm is meestal mogelijk. Ook buizen zijn in andere maten te bestellen. Vloerplaten kunnen wij ook in vele maten leveren. Vraag per mail een prijs bij ons op voor de maat die u nodig heeft.

Wat zijn de verzendkosten?

Onder de €75,- euro betaalt u €6,95 verzendkosten en daarboven €12,95 euro. Voor stenen betaalt u palletkosten à €34,99.

Hoe kan ik betalen?

U kunt op onze site direct betalen met iDeal, pay-pal, mistercash en overboeking. Als u voor overboeking kiest, gebruik dan de betaallink die u heeft gekregen in een aparte mail. Indien u voor 1 van deze betaalmethoden kiest, zal uw order het snelst verwerkt worden. In alle gevallen wordt uw bestelling pas verstuurd als de betaling bij ons binnen is gekomen. Op onze facturen staat ook een rekeningnummer. U kan natuurlijk via die weg een betaling doen, maar houdt u er rekening mee dat het een paar dagen duurt voordat de betaling is verwerkt. Vermeld dan altijd het referentienummer. Ook hiervoor geldt dat we pas versturen als de betaling binnen is.

Wat is de status van mijn zending?

Wij proberen uw zending altijd zo snel mogelijk te verzenden. Mocht u vragen hebben over uw order dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Dit mag telefonisch, per mail, via de chat op de website of via WhatsApp. Als u contact opneemt, verzoeken wij u om uw orderreferentie (deze bestaat uit 9 hoofdletters en is op de factuur/pakbon terug te vinden) mee te sturen.

Hoe wordt mijn zending geleverd?

Wij verzenden al onze pakketten via DHL. Zij leveren in de meeste gevallen na 1 dag, maar door de drukte kan dit soms vertraging opleveren. Bij een palletverzending levert DHL de zending tot aan de deur. Deze wordt dus niet naar binnen gereden.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Wijzigingen aan uw bestelling kunt u bij ons doorgeven. Probeer dit altijd zo snel mogelijk te doen zodat uw zending niet wordt verzonden zon de voorkeur heeft om te bellen zodat wij uw zending vast kunnen houden. Mocht uw zending toch verzonden zijn zonder wijziging dan zijn wij hiervoor niet aansprakelijk. 

Hoe werkt een betaling via Pay.nl?

Als u na aanleiding van een offerte een betaling wilt doen dan krijgt u in de meeste gevallen een betaallink via Pay.nl, dit is een betaalsysteem waarmee wij direct kunnen zien of er betaald is. Als u op de link klikt komt u in uw eigen veilige bankomgeving uit om uw betaling uit te voeren.

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling

Het komt regelmatig voor dat de bevestiging van uw bestelling in de spamfolder van uw mailbox terecht komt. Mocht u de mail niet in de spamfolder aantreffen, dan mag u altijd contact met ons opnemen. Wij raden dan aan om zo precies mogelijk aan te geven op welke dag en om welk tijdsstip u iets heeft besteld.

Op Google stond dat mijn product op voorraad was, maar nu krijg ik een mail dat het niet leverbaar is. Hoe kan dat?

Wij kunnen veel producten uit voorraad leveren. Doordat wij ook grotere orders aan bedrijven leveren, kan het soms voorkomen dat er ineens een grote hoeveelheid producten van dezelfde soort opgekocht wordt. Wilt u zeker zijn dat uw product op voorraad is omdat u het direct wilt gebruiken, dan kunt u ons het best even bellen.

Het product dat ik wil kopen stond voor een lagere prijs op Marktplaats. Waarom is het duurder?

Wij hebben recent voor verschillende producten onze prijzen moeten verhogen. Dit heeft te maken met de toegenomen kosten van de grondstoffen die nodig zijn om ze te produceren. Het verhogen van de prijzen op Marktplaats gaat automatisch, maar daar zit helaas een vertraging op.

PRODUCTEN EN REGELGEVING

Wat is de kwaliteit van de producten?

Wij leveren enkel CE-gekeurde producten die aan de Europese standaard voldoen. De kwaliteit van de producten is dus gegarandeerd. 

Welke eisen worden er gesteld aan een rookkanaal?

U heeft o.a. te maken met de Nederlandse bouwregelgeving, oftewel het Bouwbesluit, en mogelijke aanvullende voorwaarden uit de gemeentelijke regelgeving. Ook uw (brand)verzekeraar kan aanvullende eisen stellen, bijvoorbeeld bij een rieten kap. Raadpleeg ook de installatie- en gebruiksvoorschriften van uw houtkachel, open haard- en/of pellet kachel en natuurlijk van uw rookkanaal. Als regel kunt u hanteren dat het rookkanaal minimaal de diameter heeft van uw kacheluitgang. Versmallen is niet toegestaan.

Kan je als particulier je eigen rookgasafvoer bouwen?

Ja, dat kan. Een rookkanaal aanleggen is door een handige doe-het-zelver wel te realiseren. Wel is het verstandig om vooraf jezelf goed te informeren en te bekijken wat wel en niet kan en mag bij uw woning of situatie. Niet alles kan namelijk en zeker ook niet alles mag. Aan de plaats van de kachel, de rookkanaal opbouw en doorvoer door muur of dak zijn eisen en regels verbonden. Voor extra informatie hebben wij op onze site diverse blogs met allerhande tips en adviezen.

Waar moet een goed rookkanaal aan voldoen?

Om een goede trek te realiseren is het belangrijk dat er een onderdruk heerst. Uw dakvorm en bepalende windrichtingen kunnen van invloed zijn op deze onder- of overdruk. Het meest optimaal is om de uitvoer zo dicht mogelijk bij de nok te plaatsen en dan 50 cm er bovenuit komen. Een andere mogelijkheid is de rookafvoer lager in het dak te plaatsen. Dan dient de regenkap in een lijn van 10 graden dalend vanuit de nok geplaatst te zijn. Heeft u vragen, stel ze ons dan via mail, whatsapp of telefonisch.

Mijn rookkanaal kan niet recht omhoog, hoeveel en welke bochten mag ik gebruiken?

Het bouwbesluit en de schoorsteenveger adviseren zo min mogelijk bochten te gebruiken. Ook zijn er soms lokale verordeningen die bochten van 45° of meer niet toestaan. Het is dan verstandiger om een 30° bocht en 15° bocht met 50cm ertussen te gebruiken. Een 90° bocht is altijd uitgesloten, uitgezonderd direct achter de kachel. Beter is het om dan een T-stuk te gebruiken. Bij een versleping is ook het advies om bochten van minder dan 45° te gebruiken. Mocht het wel nodig zijn, dan tussen beide bochten een deel met veegluik toevoegen.

PRODUCTEN RETOURNEREN

Hoe stuur ik mijn producten retour?

Als u iets retour wilt sturen verzoeken wij u om gebruik te maken van ons retourformulier. Deze kunt u via de mail aanvragen, via de mail kunt u ook direct uw retournering aanmelden. Let op! Wij behandelen uw retournering alleen als deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Meldt hierdoor uw retourzending altijd aan voordat u deze opstuurt.

Ik heb iets retour gestuurd, wanneer kan ik de credit betaling terug verwachten?

Conform onze voorwaarden storten wij uw geld terug na verwerking en goedkeuring. U ontvangt dan een credit factuur per mail. Het kan 7 tot 14 dagen duren voordat uw credit is teruggestort.

Kan ik producten kosteloos retourneren?

Helaas beschikken wij niet over een antwoordnummer, hierdoor is het niet mogelijk om uw pakket kosteloos retour te sturen. U kunt uw retourzending aanbieden bij elke vervoerder. Het retouradres is de Meesterstraat 3 3861RE te Nijkerk.

Ik heb maatwerk besteld, kan ik dat ook retourneren? 

Maatwerkproducten kunnen wij helaas niet retour nemen. Het wordt altijd besteld in de door u opgegeven maten. Het opgeven van de juiste maten is uw eigen verantwoordelijkheid. Mocht u denken dat er bij de productie toch een fout gemaakt is, neem dan even contact met ons op. 

Kan ik een voucher krijgen?

Helaas is het niet mogelijk om een voucher te krijgen. Wij geven in een heel uitzonderlijk geval een voucher weg als er bijvoorbeeld iets is fout gegaan bij een order.

SHOWROOM EN CONTACT

Hoe kan ik het beste contact opnemen?

Contact opnemen kan normaal gesproken via verschillende kanalen. Wij beschikken over WhatsApp, mail, chat en telefoon. Mocht u via meer dan 1 kanaal contact opnemen dan verzoeken wij u om dit te vermelden. Zo voorkomen we dat er meerdere collega’s met één vraag aan de gang gaan.

Heeft u ook een showroom/fysieke winkel?

Dat hebben wij! U kunt voor advies altijd langskomen in onze showroom op de Ambachtsstraat 16 in Nijkerk. Hier hebben wij ook tientallen kachels staan die te bezichtigen zijn.

Moet ik een afspraak maken om langs te komen in de showroom?

Het is niet verplicht om een afspraak te maken als u langs wilt komen in onze showroom. Op drukkere dagen kan het wel zo zijn dat u even moet wachten tot er een medewerker voor u beschikbaar is.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen. In dat geval worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend. U kunt uw bestelling nadat u besteld heeft komen afhalen bij ons magazijn in Nijkerk. Het adres van het magazijn is de Meesterstraat 3 te Nijkerk.

Monteren jullie ook rookkanalen en kachels?

Jazeker, wij hebben monteurs in dienst die vakkundig uw rookkanaal en of kachel kunnen plaatsen. Zij beschikken over professioneel gereedschap om elke klus te kunnen klaren. Mocht u vragen hebben over de montagemogelijkheden dan kunt u contact met ons opnemen.

Ik heb advies nodig, hoe kan ik dat verkrijgen?

Om u zo goed mogelijk advies te bieden vragen wij u om zo veel mogelijk informatie door te geven. Hierbij kan het helpen om een schets met maten en foto’s door te sturen. Zo kunnen wij op afstand toch passend advies aanbieden. Voor direct advies kunt u ook bij ons langskomen in de showroom. Wij gaan graag met u om tafel zitten om met u mee te denken en een passende offerte op te maken.

Mocht u een vraag hebben die hier niet tussen staat, laat het ons dan weten via de mail, oneem contact met ons op via een van onze andere kanalen.