Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren en u relevante advertenties te kunnen tonen.

close
Onze showroom is vanaf woensdag 28 april weer geopend zonder afspraak. We kijken er naar uit u te ontvangen!

Kan ik ook betalen na levering?

Zakelijke klanten dienen de eerste twee leveringen vooraf te betalen, de daarop volgende leveringen kunnen betaald worden na levering door middel van een factuur. Particulieren kunnen niet op rekening kopen.

Wat zijn de levertijden?

Kachelmaterialenshop.nl probeert uw bestelling binnen 1 werkdag bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest. Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 1-2 werkdagen geleverd. Indien er een artikel niet op voorraad is, zal u een mail ontvangen.

De maat die ik zoek is er niet, kan ik op maat bestellen?

We kunnen heel veel artikelen voor u op maat laten maken. Een verloop van ....mm naar ....mm is meestal mogelijk. Ook buizen zijn in andere maten te bestellen. Vloerplaten zijn ook in vele maten mogelijk

Wat zijn de verzendkosten?

Onder de €75,- euro betaald u €7,50 en daarboven €15,- euro. Voor stenen betaald u palletkosten a €34,99 euro.

Hoe kan ik betalen?

U kan op onze site direct betalen met iDeal, pay-pal, mistercash en overboeking. Als u voor overboeking kiest, gebruik dan de betaal link die u heeft gekregen in een aparte mail. Indien u voor 1 van deze betaalmethoden kiest zal uw order het snelst verwerkt worden. In alle gevallen wordt uw bestelling pas verstuurd als de betaling bij ons is binnen is gekomen. Op onze facturen staat ook een rekeningnummer. U kan natuurlijk via die weg een betaling doen, maar houdt u er rekening mee dat het een paar dagen duurt voordat de betaling is verwerkt. Vermeld dan altijd het referentienummer. Ook hiervoor geldt dat we pas versturen als de betaling binnen is.

Wat is de kwaliteit van de producten?

Wij leveren enkel CE-gekeurde producten die aan de Europese standaard voldoen. De kwaliteit van de producten is dus gegarandeerd. 

Welke eisen worden er gesteld aan een rookkanaal?

U heeft o.a te maken met de Nederlandse bouwregelgeving oftewel het Bouwbesluit en mogelijke aanvullende voorwaarden uit de gemeentelijke regelgeving. Ook uw (brand)verzekeraar kan aanvullende eisen stellen. Bijvoorbeeld bij een rieten kap. Raadpleeg ook de installatie- en gebruiksvoorschriften van uw houtkachel, open haard- en/of pellet kachel en natuurlijk van uw kanaal. Als regel kan u hanteren dat het rookkanaal minimaal de diameter heeft van uw kacheluitgang.

Kan je als particulier je eigen rookgasafvoer bouwen?

Ja, dat kan. Een rookkanaal aanleggen is door een handige doe-het-zelver wel te realiseren. Wel is het verstandig om vooraf jezelf goed te informeren en te bekijken wat wel en niet kan en mag bij uw woning of situatie. Niet alles kan namelijk en zeker ook niet alles mag. De plaats van de kachel, het rookkanaal opbouw en doorvoer door muur of dak is aan eisen en regels gesteld. Voor extra informatie hebben wij op onze sites diversen blogs met allerhande tips en adviezen.

Waar moet een goed rookkanaal aan voldoen?

Om een goede trek te realiseren is het belangrijk dat er een onderdruk heerst. Uw dakvorm en bepalende windrichtingen kunnen van invloed zijn op deze onder- of overdruk. Het meest optimaal is om de uitvoer zo dicht mogelijk bij de nok te plaatsen en dan 50cm er boven uit komen. Een andere mogelijkheid is de rookafvoer lager in het dak te plaatsen en dan dient de regenkap in een lijn van 10 graden dalend vanuit de nok geplaatst te zijn. Heeft u vragen, laat ze ons dan weten via mail, whatsapp of telefoon.

Ik kan niet recht omhoog, hoeveel en welke bochten mag ik gebruiken?

Het bouwbesluit en de schoorsteenveger adviseren zo min mogelijk bochten te gebruiken. Ook zijn er lokaal verordeningen die 45° bochten en meer niet toestaan. Het is dan verstandiger om een 30° bocht en 15° bocht met 50cm ertussen te gebruiken. Een 90° bocht is altijd uitgesloten. Uitgezonderd direct achter de kachel. Beter is het om dan een t-stuk te gebruiken.

Bij een versleping is ook het advies om bochten van minder dan 45° te gebruiken. Mocht het wel nodig zijn, dan tussen beide bochten een deel met veegluik toevoegen.

Ik heb iets retour gestuurd, wanneer kan ik de credit betaling terug verwachten?

Conform onze voorwaarden zal na verwerking en goedkeuring, u ontvangt dan een credit factuur, het duurt 7 tot 14 dagen voordat uw credit is terug gestort.

Hoe kan ik het beste contact opnemen?

Contact opnemen kan via verschillende kanalen. Wij beschikken over Whatsapp, mail, chat en telefoon. Mocht u via meer dan 1 kanaal contact opnemen dan verzoeken wij u om dit te vermelden. Zo voorkomen we dat er meerdere collega’s met één vraag aan de gang gaan.

Kan ik producten kosteloos retourneren?

Helaas beschikken wij niet over een antwoordnummer, hierdoor is het niet mogelijk om uw pakket kosteloos retour te sturen. U kunt uw retourzending aanbieden bij elke vervoerder. Het retouradres is de Meesterstraat 3 3861RE te Nijkerk.

Hoe stuur ik mijn producten retour?

Als u iets retour wilt sturen verzoeken wij u om gebruik te maken van ons retourformulier. Deze kunt u via de mail aanvragen, via de mail kunt u ook direct uw retournering aanmelden. Let op! Wij behandelen uw retournering alleen als deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Meldt hierdoor uw retourzending altijd aan voordat u deze opstuurt.

Moet ik een afspraak maken om langs te komen in de showroom?

Het is niet verplicht om een afspraak te maken als u langs wilt komen in onze showroom. Echter raden wij wel aan om even te bellen of mailen voordat u langs komt. Zo voorkomen wij dat u moet wachten op andere klanten.

Wat is de status van mijn zending?

Wij proberen uw zending altijd zo snel mogelijk te verzenden. Mocht u vragen hebben over uw order dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Dit mag telefonisch, per mail, via de chat op de website of via whatsapp. Als u contact op neemt verzoeken wij u om uw orderreferentie (deze bestaat uit 9 hoofdletters en is op de factuur/pakbon terug te vinden) mee te sturen.

Hoe wordt mijn zending geleverd?

Wij verzenden al onze pakketten via DHL. Zij leveren in de meeste gevallen na 1 dag maar door de drukte kan dit soms vertraging opleveren. Bij een palletzending levert DHL de zending tot aan de deur, dit wordt dus niet naar binnen gereden.

Monteren jullie ook rookkanalen en kachels?

Jazeker, wij hebben monteurs in dienst die vakkundig uw rookkanaal en of kachel kunnen plaatsen. Zij beschikken over professioneel gereedschap op elke klus te klaren. Mocht u vragen hebben over de montagemogelijkheden dan kunt u contact opnemen.

Hoe werkt een betaling via Pay.nl?

Als u na aanleiding van een offerte een betaling wilt doen dan krijgt u in de meeste gevallen een betaallink via Pay.nl, dit is een betaalsysteem waarmee wij direct kunnen zien of er betaald is. Als u op de link klikt komt u in uw eigen veilige bankomgeving uit om uw betaling uit te voeren.

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling

Het komt regelmatig voor dat de bevestiging van uw e-mail in de spambox terecht komt. Mocht u de mail niet in de spambox aantreffen dan mag u altijd contact met ons opnemen. Wij raden dan aan om zo precies mogelijk aan te geven op welke dag en om welk tijdsstip u iets heeft besteld.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Wijzigingen aan uw bestelling kunt u bij ons doorgeven. Probeer dit altijd zo snel mogelijk te doen zodat uw zending niet wordt verzonden, de voorkeur heeft om te bellen zodat wij uw zending vast kunnen houden. Mocht uw zending toch verzonden zijn zonder wijziging dan zijn wij hiervoor niet aansprakelijk. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen. Dit kan nadat u besteld heeft bij ons magazijn in Nijkerk. Dit is op de Meesterstraat 3 te Nijkerk.

Heeft u ook een showroom/fysieke winkel?

Dat hebben wij! U kunt voor advies altijd langskomen in onze showroom op de Ambachtsstraat 16 in Nijkerk. Hier hebben wij ook tientallen kachels staan die hier te bezichtigen zijn.

Ik heb advies nodig, hoe kan ik dat verkrijgen?

Om u zo goed mogelijk advies te bieden vragen wij u om zo veel mogelijk informatie door te geven. Hierbij kan het helpen om een schets met maten en foto’s door te sturen. Zo kunnen wij op afstand toch passend advies aanbieden.

Kan ik een voucher krijgen?

Helaas is het niet mogelijk om een voucher te krijgen. Wij geven in een heel uitzonderlijk geval een voucher weg als er bijvoorbeeld iets is fout gegaan bij een order.

Mocht u een vraag hebben die hier niet tussen staat, laat het ons dan weten via de mail. 

Of neem contact met ons op