Breed assortiment - Kom langs in onze 1000m2 grote showroom - Afhalen goederen mogelijk

Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren en u relevante advertenties te kunnen tonen.

close

FAQ's per onderwerp

Betaling en levering
Kan ik ook betalen na levering?

Zakelijke klanten dienen de eerste twee leveringen vooraf te betalen, de daarop volgende leveringen kunnen betaald worden na levering door middel van een factuur. Particulieren kunnen niet op rekening kopen.


Wat zijn de levertijden?

Met de huidige extreme omstandigheden in de kachelbranche kunnen levertijden helaas oplopen. Dit vermelden wij ook op verschillende plekken op onze site. Wij houden u op de hoogte van de verwachte levertijd van uw bestelling.

Kachelmaterialenshop.nl probeert uw bestelling in normale omstandigheden binnen 1 werkdag bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest. Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 1-2 werkdagen geleverd. Indien er een artikel niet op voorraad is, zult u een mail ontvangen.


De maat die ik zoek is er niet, kan ik op maat bestellen?

We kunnen heel veel artikelen voor u op maat laten maken. Een verloop van X mm naar X mm is meestal mogelijk. Ook buizen zijn in andere maten te bestellen. Vloerplaten kunnen wij ook in vele maten leveren. Vraag per mail een prijs bij ons op voor de maat die u nodig heeft.


Meer weergeven >>
Producten en regelgeving
Wat is de kwaliteit van de producten?

Wij leveren enkel CE-gekeurde producten die aan de Europese standaard voldoen. De kwaliteit van de producten is dus gegarandeerd. 


Welke eisen worden er gesteld aan een rookkanaal?

U heeft o.a. te maken met de Nederlandse bouwregelgeving, oftewel het Bouwbesluit, en mogelijke aanvullende voorwaarden uit de gemeentelijke regelgeving. Ook uw (brand)verzekeraar kan aanvullende eisen stellen, bijvoorbeeld bij een rieten kap. Raadpleeg ook de installatie- en gebruiksvoorschriften van uw houtkachel, open haard- en/of pellet kachel en natuurlijk van uw rookkanaal. Als regel kunt u hanteren dat het rookkanaal minimaal de diameter heeft van uw kacheluitgang. Versmallen is niet toegestaan.


Kan je als particulier je eigen rookgasafvoer bouwen? . . .

Ja, dat kan. Een rookkanaal aanleggen is door een handige doe-het-zelver wel te realiseren. Wel is het verstandig om vooraf jezelf goed te informeren en te bekijken wat wel en niet kan en mag bij uw woning of situatie. Niet alles kan namelijk en zeker ook niet alles mag. Aan de plaats van de kachel, de rookkanaal opbouw en doorvoer door muur of dak zijn eisen en regels verbonden. Voor extra informatie hebben wij op onze site diverse blogs met allerhande tips en adviezen.


Meer weergeven >>
Producten Retouneren
Hoe stuur ik mijn producten retour?

Als u iets retour wilt sturen verzoeken wij u om gebruik te maken van ons retourformulier. Deze kunt u via de mail aanvragen, via de mail kunt u ook direct uw retournering aanmelden. Let op! Wij behandelen uw retournering alleen als deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Meldt hierdoor uw retourzending altijd aan voordat u deze opstuurt.


Ik heb iets retour gestuurd, wanneer kan ik de credit betaling terug verwacht . . .

Conform onze voorwaarden storten wij uw geld terug na verwerking en goedkeuring. U ontvangt dan een credit factuur per mail. Het kan 7 tot 14 dagen duren voordat uw credit is teruggestort.


Kan ik producten kosteloos retourneren?

Helaas beschikken wij niet over een antwoordnummer, hierdoor is het niet mogelijk om uw pakket kosteloos retour te sturen. U kunt uw retourzending aanbieden bij elke vervoerder. Het retouradres is de Meesterstraat 3 3861RE te Nijkerk.


Meer weergeven >>
Showroom en contact
Waarom kon ik jullie in de winter zo slecht bereiken? 

In de winter van 2022/2023 hadden wij te maken met extreme drukte, waardoor we meer bestellingen binnenkregen dan ons magazijn kan verwerken. Ook onze telefoonlijnen, Whatsapp en email waren overbezet. Onze medewerkers hebbe ngedaan wat ze konden, maar het was moeilijk om bij te werken met alle nieuwe meldingen die binnenkwamen. De telefoon stond regelmatig uit, per e-mail bleven we in elk geval bereikbaar.


Hoe kan ik het beste contact opnemen?

Contact opnemen kan normaal gesproken via verschillende kanalen. Wij beschikken over WhatsApp, mail, chat en telefoon. Mocht u via meer dan 1 kanaal contact opnemen dan verzoeken wij u om dit te vermelden. Zo voorkomen we dat er meerdere collega’s met één vraag aan de gang gaan.


Heeft u ook een showroom/fysieke winkel?

Dat hebben wij! U kunt voor advies altijd langskomen in onze showroom op de Ambachtsstraat 16 in Nijkerk. Hier hebben wij ook tientallen kachels staan die te bezichtigen zijn.


Meer weergeven >>